Statuss:
Noslēdzies
Cilvēki ratiņkrēslos brauc pa ceļu.

Šis ir vairāku organizāciju kopdarbs, lai tūristi ar invaliditāti varētu ceļot un iepazīties ar skaisto Latvijas, Lietuvas un Baltkrievijas dabu.

Zaļie maršruti bez šķēršļiem

 

Par projektu

Eiropas Savienības valstīs daudz domā par to,

lai cilvēku ar invaliditāti dzīve būtu labāka -

lai viņi var interesanti pavadīt brīvo laiku:

mācīties ko jaunu, nodarboties ar sportu,

savu vaļasprieku, ceļot.

 

Dabas aizsardzības pārvaldes projektā „Zaļie maršruti”

vairākas organizācijas strādāja,

lai tūristi ar invaliditāti varētu ceļot un iepazīties

ar skaisto Latvijas, Lietuvas un Baltkrievijas dabu.

 

Projektu vadīja

Dabas aizsardzības pārvalde (Sigulda, Latvija).

 

Projekta partneri un sabiedrotie bija:

  • Dagdas novada dome (Dagda, Latvija);
  • Dagda invalīdu biedrība "Nema" (Dagda, Latvija);
  • Grazutes reģionālā parka direktorāts (Salakas, Zarasai rajons, Lietuva);
  • Lietuvas invalīdu asociācija (Viļņa, Lietuva);
  • Valsts Dabas aizsardzības iestāde "Eko-Rosi" (Vitebska, Baltkrievija);
  • Latvijas invalīdu organizāciju asociācija SUSTENTO (Rīga, Latvija);
  • Sabiedriskās apvienības "Republikas ratiņkrēslu lietotāju asociācija", Vitebskas  organizācija (Vitebska, Baltkrievija).

 

Partneri un sabiedrotie ir tie,

kas atbalsta un palīdz darīt dažādus darbus.

attels

 

Kāpēc projekta nosaukums ir „Zaļie maršruti”?

Projekta nosaukums ir „Zaļie maršruti” tāpēc,

ka maršruti, pa kuriem varēs ceļot

ved pa aizsargājamām dabas teritorijām.

 

Aizsargājamās dabas teritorijas ir īpašas vietas,

kuras aizsargā valsts.

Šajās teritorijās cilvēki nedrīkst saimniekot bez īpašas atļaujas.

Piemēram, nedrīkst cirst kokus, būvēt ceļus, celt mājas.

Tas ir nepieciešams, lai saglabātu dižkokus, retus augus un dzīvniekus,

dabas pieminekļus, skaistas dabas ainavas.

 

Aizsargājamajās dabas teriorijās strādā zinātnieki,

tās apmeklē tūristi.

 

Aizsargājamās dabas teritorijas ir ļoti dažādas,

piemēram, dabas parks, nacionālais parks, dabas rezervāts,

liegums, dabas piemineklis.

 

Projekts „Zaļie maršruti” ir pārrobežu projekts.

Tas nozīmē, ka projektā strādāja cilvēki no vairākām valstīm.

Tas nozīmē arī to, ka ceļot pa jaunajiem maršrutiem

aicina visu valstu iedzīvotājus.

attels

 

attels

 

attels

Latvijā projekta maršruts ir Latgalē -

dabas taka un laivu piestātne Rāznas nacionālajā parkā.

 

Lietuvā maršruts ir Gražutes reģionālajā parkā.

Tur tūristi var apskatīt apmeklētāju centru,

āra klasi un braukt pa ūdens maršrutu ar laivu.

 

Baltkrievijā projekta maršruts ir Zaborjes ciemā.

Maršrutā ir dabas taka un Zaborjes apmeklētāju centrs.

 

Projekta maršruti ir "zaļi" arī tāpēc,

ka tajos īpaši padomāts par cilvēkiem ar invaliditāti:

par to, lai viņi varētu braukt ar ratiņkrēslu pa maršrutu,

lai maršrutā viņiem būtu ērtas tualetes,

lai viņi var braukt ar laivu vai prāmi.

 

Projektā ir izstrādāti 2 – 3 dienu ceļojumi

cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Par ceļojumiem var izlasīt bukletos.

Bukleti ir latviešu, lietuviešu, baltkrievu un angļu valodās.

 

Bukletā var izlasīt par tūrisma objektiem.

Daudzi cilvēki nezina,

kā var atbalstīt cilvēkus ar invaliditāti.

Tāpēc cilvēki, kuri strādās maršrutos,

kuri paši vēlēsies veidot jaunus maršrutus

mācījās, kā organizēt ceļojumus, aprīkot tūrisma vietas,

lai cilvēki ar invaliditāti var ceļot.

 

Par tūrisma objektiem sauc vietas, ēkas, ko apskata tūristi.

Katram tūristam var interesēt dažādi tūrisma objekti,

tāpēc ir labi, ja viņš pats sastāda savu ceļojuma maršrutu.

 

Bukletos var izlasīt, kur var pārnakšņot, paēst un atpūsties.

Pie objektu aprakstiem ir piktogrammas.

Tā var uzzināt, kuru objektu var apmeklēt patstāvīgi,

kurā nepieciešama asistenta palīdzība.

 

Brošūras:

Rekomendācijas vides objektu pieejamībai cilvēkiem ar pārvietošanās grūtībām >>>

Nodarbības brīvā dabā bērniem ar īpašām vajadzībām >>>

 

Bukleti:

Zaļie maršruti

 

Cilvēki ar invaliditāti var ceļot,

viņiem patīk to darīt!

To pierādīja projekta maratons.

attels

 

attels

17 cilvēki ratiņkrēslos nobrauca 300 km!

Viņi apskatīja skaistākās zaļo maršrutu vietas

Latvijā, Lietuvā un Baltkrievijā.

 

"Zaļie maršruti" gaida tūristus!

Par šīs sadaļas saturu

ir atbildīga Dabas aizsardzības pārvalde

un tā nekādā veidā nevar tikt izmantota,

lai atspoguļotu Eiropas Savienības uzskatus.