Straujās laikapstākļu maiņas ir veicinājušas ūdenslīmeņa būtisku palielināšanos Gaujā. Daļēji ūdens sedz Līgatnes pārceltuves uzbrauktuves, tāpēc drošības apsvērumu dēļ pārceltuve šobrīd strādā nepilnā režīmā – no vienas upes krasta uz otru pārvieto tikai gājējus. Transportlīdzekļu apkalpošana šajā brīdī ir pārtraukta un tiks atjaunota ūdens daudzumam upē sasniedzot līmeni, kas ļauj droši pārvietot arī spēkratus.
Pārceltuves darbu ik gadu būtiski ietekmē laikapstākļi – pali, lietusgāzes, ilgstošs sausums utt. Arī šogad šis ir jau otrais dabas izraisīts pārceltuves darbības traucējums, jo pavasara vižņi, koku sanesumi un augstais ūdenslīmenis sabojāja Līgatnes pārceltuves uzbrauktuvi.
Līgatnes pārceltuve tika izveidota pēc II Pasaules kara. Kad tika izpostīts tilts pār Gauju. Jaunradītais prāmis kalpoja kā transporta ceļš Līgatnes papīrfabrikas darbiniekiem. Šobrīd prāmis darbojas gan kā satiksmes līdzeklis, kas savieno Līgatni un Pārgauju, gan kā iecienīts tūrisma objekts. Mūsdienās prāmis jo īpaši nozīmīgs ir vietējiem iedzīvotājiem, kuriem bez prāmja palīdzības būtu jāmēro 40-50 km garāks ceļš.
Prāmis pār Gauju Līgatnē ir vienīgā šāda tipa pārceltuve Baltijā un vienīgā Gaujas pārceltuve. To veido divas kopā sastiprinātas laivas, uz kurām ir dēļu klājs. Pāri upei nostieptā trose neļauj prāmi aiznest pa straumi uz leju, bet no krasta uz krastu to pārvieto straumes spēks. Pārceltuve ir tehnikas vēstures piemineklis.