Publicēts: 04.04.2017.
Sadarbojoties ar Dabas aizsardzības pārvaldes Pierīgas reģionālo administrāciju (DAP PRA), Banku Augstskolas (BA) un partneraugstskolu studenti no Dānijas, Vācijas, Somijas, Čehijas, Beļģijas, Austrijas un Lielbritānijas Starptautiskajā biznesa nedēļā izstrādājuši vairākus inovatīvus mārketinga risinājumus Ķemeru Nacionālā parka (ĶNP) tūrisma attīstībai. Studentiem bija uzdevums koncentrēties uz jauniešu auditorijas piesaisti teritorijai.
Starptautiskā biznesa nedēļa norisinājās no 27. līdz 31. martam. Lai iepazītos ar esošo situāciju un problemātiku, kā arī aplūkotu galvenos ĶNP tūrisma objektus, nedēļas sākumā, 28. martā, studenti viesojās dabas izglītības centrā “Meža māja”, bet pēcāk devās ekskursijā uz Lielo Ķemeru tīreli, Kaņiera ezeru un piekrasti. Nedēļas noslēgumā, 31. martā, jaunieši savas mārketinga idejas ĶNP tūrisma attīstībai prezentēja starptautiskai žūrijai, kuru pārstāvēja arī DAP PRA dabas izglītības centra darbinieces.
“Studentiem dotais uzdevums izdomāt ilgtspējīgus mārketinga risinājumus parka dabas bagātību popularizēšanai tieši jauniešu vidū nebija viegls. Esam pozitīvi pārsteigti par jauniešu veikumu, tas ir krietni pārspējis cerēto un mūs patiesi iedvesmojis. Jauno speciālistu piedāvātās idejas ir ļoti inovatīvas, tiesa, arī ļoti liels izaicinājums Dabas aizsardzības pārvaldei. Ceram, ka vismaz daļu no tām nākotnē varēsim īstenot. Izvērtējot jauniešu ideju potenciālu, esam pārliecināti, ka turpināsim sadarbību ar mārketinga studentiem arī nākotnē,” pēc studentu prezentācijām pauda Dabas izglītības centra “Meža māja” vadītāja Agnese Balandiņa.
Jaunieši piedāvāja risinājumus veiksmīgākai sociālo tīklu izmantošanai pasākumu popularizēšanā, aicināja ĶNP tūrismu popularizēt, izmantojot unikālas mobilās lietotnes, kā arī piedāvāja dažādas citas inovatīvas idejas parka teritorijas popularizēšanai. Studentiem padomā bija ieceres, kas vārda tiešā nozīmē palīdzētu izgaismot ĶNP dabas vērtības, kā arī risinājumi, kas parka apmeklētājus spētu ilgāk noturēt teritorijā, tostarp parka autobuss, kas kursētu uz populārākajiem apskates objektiem.
Jaunieši parkam piedāvāja īstenot arī dažādu jauniešu publikai atraktīvu festivālu idejas, izdzīvošanas spēles un citas aktivitātes. Savukārt, lai precīzāk definētu ĶNP robežas, jaunieši piedāvāja īstenot Eiropā populāru ideju – pie parka galvenajiem dabas objektiem un takām izveidot parka vārtus.
Starptautisko biznesa nedēļu Banku Augstskola organizē jau vairākus gadus, taču šis bija pirmais gads, kad studenti idejas piedāvāja nevis biznesa, bet valsts sektoram.